صفحه خرید اینترنتی 2 شاپ می 1 ثبت آگهی رایگان ماشین در بوق 3 خرید از فروشگاه پرزگیر دوکاره arso لوازم آشپزخانه دکوراسیون پرزگیر لباس mic آشپزخانه دوره ICDL در تبریز قیمت امروز ماشین
حذف در پنل کاربری [X]
خرید سی دی آموزش تعمیر لپ تاب اورجینال

آمار فروشگاه

افراد آنلاین : 3 نفر
بازديد امروز : 21
بازديد ديروز : 83
كل بازديدها : 295431

دیگر امکانات

آموزش تعمیر لپ تاب اورجینال

نکاتی خواندنی در مورد باطری لپ تاپ
Плоттерная резка
HotJoomla

باتری لپتاپ از سلول های Li-ion تشکیل می یابد که تعداد و مشخصه این سلول ها بسته به ظرفیت باطری و مدل لپ تاپ دارد. در نگاه اول به نظر می رسد عمده اشکالات باطری با تعویض سلول ها انجام پذیر است. هر چند ممکن است این پیش گوئی نزدیک به واقعیت باشد ولی تعویض سلول ها کار آسانی نیست.



اول اینکه اگر در تعویض سلول ها روش استانداردی دنبال نشود احتمال انفجار چه در حین تعویض و چه در حین استفاده از باتری بسیار زیاد است که باعث صدمات جبران نا پذیری خواهد شد.

دوم اینکه تشخیص سلول های معیوب مستلزم وجود دستگاه های پیشرفته اندازه گیری می باشد.

سوم اینکه تشخیص علت از کار افتادگی باطری دانش و تجهیزات پیشرفته ای را می طلبد.

چهارم اینکه اگر خرابی باطری بواسطه برد الکترونیکی و متعلقات آن باشد امکان تعمیر یا تامین وجود داشته باشد.

بلاخره پنجم اینکه اگر بهر روشی باطری رفع عیب شد، باید دستگاه های پیشرفته ای برای صحت عملکرد درست آن بکار گرفته شوند.



روش های خطرناک و منسوخ استفاده مجدد از باطری لپ تاپ



ایجاد شوک الکتریکی به هر طریق ممکن.

قراردادن باطری در کیسه در بسته و نگهداری آن در فریزر بمدت 15 – 14 ساعت و استفاده مجدد آن پس از خشک کردن و رساندن به دمای محیط .

ریسل کردن یا باصطلاح تعویض سلول های باطری لپ تاپ بدون بهره گیری از دستگاه ها و تکنولوژی های مورد نیاز .



استفاده بهینه از باطری

پس از خرید لپ تاپ ، از باطری آن استفاده کنید تا کاملا شارژ تمام کند، وقتی که خاموش شد آن را برای دوازده ساعت روی شارژ بگذارید.

نور صفحه نمایشتان را کم کنید.

رم سیستم تان را افزایش دهید.

اتصالات باتری را تمیز نگه دارید.

باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بلااستفاده نگذارید.

هایبرنت به جای استند بای.

از چند برنامه به شکل همزمان استفاده نکنید.

میزان انجام کارهای گرافیکی را کاهش دهید.

همیشه هنگام مسافرت حداقل دو باتری شارژ شده را به همراه داشته باشید.

جلوگیری از خطرات احتمالی و انفجار باتری نوت بوک

هرگز قطب مثبت و منفی باطری را به یکدیگر یا به یک وسیله فلزی وصل نکنید که این امر منجر به آتش سوزی خواهد شد .

سعی نکنید بخاطر کنجکاوی قاب پلاستیکی باتری لب تاب را باز کنید.

محافظت از باطری لب تاب بخش عمده نگهداری لبتاب می باشد.



توصیه های خرید باطری لپ تاپ

غالبا وقتی لپ تاپ می خریم انتظار داریم که تا پایان مدت استفاده از آن باطری سالم بماند ولی این امر همیشه اتفاق نمی افتد و بستگی به میزان استفاده از باطری ، طول نگهداری و بکارگیری لپ تاپ دارد . هرچند فروشنده، لیست معادل باطری ها را دارد ولی بهتر است خریدار نیز بتواند اطلاعاتی بطرق مختلف بدست آورد. حداقل اطلاعاتی را که خریدار باید در نظر داشته باشد دو پارامتر اصلی باطری یعنی ولتاژ وآمپرساعت آن است . هر قدر آمپر ساعت یک باطری بیشتر باشد میزان نگهداری شارز آن بیشتر است .معمولا شرکت های تولید کننده باطری ها را در آمپر ساعت های مختلف عرضه می کنند تا خریدار بسته به میزان نیاز استفاده و مبلغ خرید مورد نظر تصمیم خرید بگیرد .بطور مثال باطری لپ تاپ DELL inspiron 6400 در چهار مدل 4400 mah و 4800 mah و 6600 mah و7200amh همگی با ولتاژ 11.1v تولید و عرضه می شود .مدل 4400 amh با وات ساعت 11.1v*4400mah = 48.4watt hours دارای کمترین مدت زمان نگهداری شارژ و مدل 7200 mah با وات ساعت 11.1v * 7200 mah = 79.92 watt hours دارای بیشترین زمان شارژ می باشد . واژه وات ساعت میزان انرژی مورد نیاز برای روشن نگهداشتن توان یک واتی برای یک ساعت می باشد . بنابر این مدل 7200 mah با وات ساعت 79.92 می تواند 79.92 برای یک ساعت نگهدارد . اگر وات مورد نیاز لپ تاپ DELL inspiron 6400 25w باشد این مدل باتری می تواند حدود 3 ساعت شارژ نگهدارد و برای مدل 4400 mah این مدت به حدود 2 می رسد البته نا گفته نماند مدت زمان نگهداری شارژ به موقیت به کارگیری لپ تاپ نیز بستگی دارد .



هیجده نکته مهم استفاده بهینه از باتری لپ‌تاپ

امروزه لپ تاپ ها بین کاربران از محبوبیت فراوانی برخوردار هستند اما شارژ باتری و به نوعی شارژ کردن آن تبدیل به یک معضل اساسی برای کاربران شده است تا آنجا که همه باید همیشه نگران از هوش رفتن لپ تاپ خود هنگام کار باشند. در این مطلب سعی داریم شما را با چند روش جهت اطمینان از شارژ لپ تاپ آشنا کنیم.

(1 یک نکته بسیار مهم که باید هنگام خرید لپ تاپ به آن توجه داشته باشیم آن است که پس از خرید لپ تاپ از آن استفاده کنید تا کاملاً شارژ تمام کند. وقتی که خاموش شد آن را برای 12 ساعت روی شارژ بگذارید.

(2دیفراگ منظم؛ هارد شما کارش را هر چه سریع تر انجام دهد، تقاضای کار کمتری برای هارد و باتری تان ارسال خواهد شد. با انجام مرتب سازی منظم هارددیسک لپ تاپ تان کارایی آن را تا حد ممکن افزایش دهید. البته توجه داشته باشید هنگام دیفراگ کردن حتماً لپ تاپ تان به برق وصل باشد. این مرتب سازی باعث می شود هرگاه درخواستی برای استفاده از هارد فرستاده می شود، کار با سرعت بالاتری انجام شود و مصرف برق هارد به نوعی کمتر شود و به این ترتیب باتری مدت زمان بیشتری به کار خود ادامه دهد.



(3 به این مساله توجه داشته باشید که نور صفحه نمایش تان را کم کنید چرا که امروزه اغلب لپ تاپ ها دارای قابلیت کم کردن نور صفحه نمایش هستند. برخی هم حتی دارای قابلیت بهبود کارکرد سی پی یو و سیستم خنک کننده هستند. پس میزان مصرف انرژی آنها را تا حد اقل ممکن کاهش دهید، تا بالاترین میزان عمر باتری را داشته باشید.

(4 نرم افزارهایی را که در پس زمینه سیستم عامل تان اجرا می شوند خاموش کنید. همه این برنامه ها بر میزان لود سی پی یو می افزایند و به سرعت شارژ باتری تان را کاهش می دهند. همچنین برنامه های غیرضروری را که در نوار ابزار پایین دسک تاپ در حال اجرا هستند، ببندید. برای این کار به منوی Start بروید و گزینه Run را انتخاب کنید. در پنجره باز شده کلمه msconfig را تایپ کنید و اینتر را بزنید. حال تب Startup را انتخاب کنید. در اینجا تیک کنار برنامه هایی را که به لود شدن دائم آنها نیازی ندارید بردارید. مثلاً برنامه آنتی ویروس شما باید دائماً در حافظه لود شود، اما مثلاً برنامه Quick Time نیازی به باز بودن دائم ندارد.

(5ابزارهای خارجی غیرضرور را به لپ تاپ وصل نکنید. ابزارهای USB (مانند موس) باتری لپ تاپ تان را خالی می کند. هنگامی که از آنها استفاده نمی کنید، خاموش شان کنید. شارژ دیگر وسایل از طریق لپ تاپ (مانند Ipod) هنگامی که لپ تاپ از باتری استفاده می کند، موجب خالی شدن شارژ آن می شود. اگر نیازی به کارت شبکه بیسیم و بلوتوث تان ندارید آنها را هم خاموش کنید زیرا هنگام روشن بودن به طور خودکار دائماً برای یافتن شبکه جست وجو می کنند و این کار میزان بسیار زیادی انرژی باتری را مصرف می کند.

(6رم سیستم تان را افزایش دهید. این کار به شما اجازه می دهد به جای اینکه سیستم مرتب از حافظه مجازی استفاده کند، پردازش هایتان را بیشتر با رم انجام دهید. حافظه مجازی برای انجام پردازش ها از هارد استفاده می کند و کارایی مصرف انرژی آن بسیار پایین است. توجه داشته باشید افزودن رم باعث افزایش مصرف انرژی می شود، اما کارایی آن بیشتر از برنامه های شبیه سازی است که حافظه مجازی را ایجاد می کنند.

(7 هارد درایو و ابزارهای سی دی و دی وی دی را خاموش کنید. میزان مصرف انرژی سی دی و دی وی دی درایو ها از هارد هم بیشتر است. وجود سی دی در درایو باعث مصرف بیشتر می شود، حتی اگر از آن استفاده هم نشود. تا جایی که ممکن است سعی کنید به جای درایو نوری از برنامه های درایو مجازی استفاده کنید.

(8اتصالات باتری را تمیز نگه دارید. هر دو ماه یک بار پارچه یی را به الکل آغشته و اتصالات فلزی باتری را تمیز کنید. این کار راندمان جابه جایی انرژی بین باتری و لپ تاپ را بالا می برد.

(9از باتری تان مراقبت کنید. باتری را به کار وادارید. باتری شارژ شده را برای مدت طولانی بلااستفاده نگذارید. هر بار باتری را شارژ می کنید، آن را حداکثر طی یک تا دو هفته استفاده کنید. همچنین شارژ باتری های Li-On را هیچ گاه کاملاً خالی نکنید. در صورتی که از باتری های نیکل کادمیوم استفاده می کنید، اجازه دهید کاملاً خالی شوند و سپس آنها را شارژ کنید. باتری های جدید NiMH نیازی به این کار ندارند و باتری های Lithium-ion از آن هم بهترند.

(10هایبرنت به جای استند بای؛ اگر کامپیوترتان در طول روز مدتی بدون استفاده است، آن را به گونه یی تنظیم کنید که پس از مدت معینی وارد وضعیت استند بای شود. اگرچه قرار دادن لپ تاپ در حالت استند بای باعث صرفه جویی زیادی در مصرف انرژی می شود و همچنین سریعاً به حالت آماده به کار برمی گردد، اما به هیچ وجه کارایی آن به اندازه صرفه جویی انرژی در حالت هایبرنت نیست. هایبرنت کردن سیستم در عین حال که باعث حفظ دوره کاری تان می شود، ابزارهایتان را کاملاً خاموش می کند تا استفاده انرژی نداشته باشند.

(11دمای عمومی سیستم تان را پایین نگه دارید. لپ تاپ در دماهای پایین تر کارایی بهتری خواهد داشت. هرچند وقت یک بار منافذ هوا را با یک پارچه یا تمیز کننده صفحه کلید پاک کنید یا اینکه هر سال یک بار آن را برای سرویس ببرید.

(12تنظیمات انرژی را بهینه سازی کنید. در کنترل پنل ویندوزتان از طریق گزینه Power Option میزان مصرف انرژی را بهینه کنید. برای نتایج مناسب گزینه Max battery را انتخاب کنید.



(13از چند برنامه به شکل همزمان استفاده نکنید. هنگامی که از باتری استفاده می کنید، هر بار فقط یک کار را انجام دهید و سپس سراغ کار بعدی بروید. هنگامی که روی یک صفحه گسترده کار می کنید، برنامه ای میل تان هم در حال کار است؛ همزمان به موسیقی هم گوش می دهید. ذهن تان را روی یک کار متمرکز کنید. اگر این کار را نکنید، قبل از اینکه هیچ کاری به پایان برسد باتری تان خالی شده است.

(14 کارهای ساده را از لپ تاپ تان بخواهید. فعالیت هایی مانند چک کردن ای میل و پردازش متن بسیار کمتر از بازی ها و پخش دی وی دی مصرف انرژی دارند. اگر هنگام مسافرت تنها یک باتری شارژ شده دارید، در مورد نحوه کارتان عاقلانه تر فکر کنید.

(15 اگر امکان آن را دارید برای خودتان لپ تاپ های بهتری خریداری کنید چرا که هم اکنون به جایی رسیده ایم که کارخانه های سازنده صحبت از باتری های یک روز کامل می کنند و لپ تاپ های کاربردی تری به بازار می آیند. سعی کنید لپ تاپ قدیمی تان را با مدل های جدیدتر و کاراتر جایگزین کنید.

(16عملکرد ذخیره خودکار را خاموش کنید. قابلیت ذخیره خودکار مایکروسافت ورد و اکسل بسیار مناسب هستند اما برای انجام منظم این کار هارد باید بیشتر کار کند و مصرف انرژی آن بالا می رود. البته اگر آن را خاموش کنید، بهتر است هنگامی که باتری ضعیف است این قابلیت را دوباره روشن کنید تا قبل از اینکه سیستم تان بیهوش شود کارهایتان ذخیره شوند. ضمناً درخصوص استفاده از این نکته دقت بیشتری به خرج دهید تا اطلاعات تان را از دست ندهید.

(17میزان انجام کارهای گرافیکی را کاهش دهید. شما می توانید این کار را با تغییر رزولوشن صفحه نمایش و خاموش کردن قابلیت های تفننی گرافیک انجام دهید. امروزه کارت های گرافیک هم اندازه یا حتی بیشتر از هارد دیسک مصرف انرژی دارد.

(18همیشه هنگام مسافرت حداقل دو باتری شارژ شده را به همراه داشته باشید.در پایان نیز به این نکته توجه داشته باشید هر چه مراقب شارژ باشید احتمال دارد برای یک لحظه سیستم شما دچار مشکل شود و به نوعی هنگ کند که شما ناگزیر هستید سیستم را خاموش کنید بنابراین کلیدی ترین کار همانا ذخیره کردن مرتب است تا دچار پشیمانی نشوید

شماره مجوز: 155/20854

فروشنده: اطلس مارکت

قیمت: 10,000 تومان

روش خرید: برای خرید آموزش تعمیر لپ تاب اورجینال، پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول یا محصولات مورد نظرتان را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.


خرید آموزش تعمیر لپ تاب اورجینال


برای دیدن سایر محصولات این فروشنده اینجا کلیک کنید.